Kolorowy pasek
Godło, Herb, Logo
Logo Biuletyn Informacji Publicznej

Biuletyn Informacji Publicznej
Urząd Gminy Władysławów

Kolorowy pasek

Utrata lub uszkodzenie dowodu osobistego

Wymagane dokumenty

Jeśli Twój dowód osobisty zaginął lub został uszkodzony albo skradziony zgłoś to jak najszybciej. Utratę dowodu lub uszkodzenie zgłosisz w dowolnym urzędzie gminy, przez internet, a jeśli przebywasz za granicą - osobiście, listownie lub faksem - w konsulacie.

Utratę lub uszkodzenie dowodu osobistego może zgłosić:

  • posiadacz dowodu osobistego;
  • rodzic, opiekun prawny albo kurator - w imieniu osoby, która nie ma zdolności do czynności prawnych (osoby całkowicie ubezwłasnowolnionej, dzieci do 13 roku życia) lub osoby, która ma ograniczoną zdolność do czynności prawnych (osoby częściowo ubezwłasnowolnionej, dzieci w wieku od 13 do 18 roku życia).

Wymagane dokumenty:

  • formularz zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu - pobierz go i wypełnij, a następnie wydrukuj go obustronnie na kartce A4 i podpisz. Jeżeli nie możesz go wydrukować, wypełnisz go w urzędzie.
  • dowód osobisty - jeśli zgłaszasz uszkodzenie dowodu,
  • inny dokument stwierdzający tożsamość np. paszport.

Miejsce złożenia dokumentów

Utratę dowodu lub uszkodzenie możesz zgłosić w dowolnym urzędzie gminy. W Urzędzie Gminy Władysławów w pokoju nr 10.

Utratę dowodu lub uszkodzenie możesz również zgłosić przez internet, ale musisz mieć profil
zaufany na platformie ePUAP lub bezpieczny podpis elektroniczny. Zgłoszenie musisz przesłać do urzędu gminy, który wydał Ci dowód osobisty.

Opłaty

Zgłoszenie utraty/uszkodzenia dowodu osobistego jest bezpłatne.

Termin i sposób załatwienia

Po otrzymaniu zgłoszenia Twój dowód osobisty zostanie unieważniony. Jeśli utratę lub uszkodzenie dowodu zgłosiłeś w urzędzie - otrzymasz zaświadczenie o utracie albo uszkodzeniu dowodu. Jest ono ważne do czasu wydania nowego dowodu osobistego, ale nie dłużej niż 2 miesiące. Jeśli utratę lub uszkodzenie dowodu zgłosiłeś przez internet - zaświadczenie zostanie Ci wydane, jeśli zaznaczysz to w formularzu. Po zgłoszeniu elektronicznym musisz przekazać uszkodzony dowód pocztą lub osobiście do urzędu, do którego wysłałeś zgłoszenie.

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r., poz. 1464 ze zm.)
  • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 29 stycznia 2015 r. w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz sposobu i trybu postępowania w sprawach wydawania dowodów osobistych, ich utraty, uszkodzenia, unieważnienia i zwrotu (Dz.U. z 2015 r. poz. 212 ze zm.)

Tryb odwoławczy

Nie występuje.

Załączniki

DO_F_2_formularz zgloszenia utraty zniszczenia dowodu osobistego_1.2ex (129.3kB) Zapisz dokument Pokaż dokument

Metadane

Źródło informacji:Anna Stasiak
Data utworzenia:(brak danych)
Wprowadził do systemu:Anna Stasiak
Data wprowadzenia:2017-10-18 11:42:32
Opublikował:Anna Stasiak
Data publikacji:2017-10-18 13:19:10
Ostatnia zmiana:2017-10-18 13:46:32
Ilość wyświetleń:43

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zamknij