Kolorowy pasek
Godło, Herb, Logo
Logo Biuletyn Informacji Publicznej

Biuletyn Informacji Publicznej
Urząd Gminy Władysławów

Kolorowy pasek

Wymeldowanie lub uchylenie zameldowania (wymeldowania) w drodze decyzji administracyjnej

Wymagane dokumenty

Każdy polski obywatel, który opuszcza swoje miejsce pobytu stałego musi wymeldować się najpóźniej w dniu, w którym wyprowadza się z miejsca dotychczasowego zameldowania na pobyt stały. Podobnie jest w przypadku wyprowadzki z miejsca pobytu czasowego - jeżeli osoba wyprowadzi się przed upływem zadeklarowanego terminu pobytu, musi ten fakt zgłosić w urzędzie.

Jeżeli jednak, pomimo wyprowadzki osoba nie wymeldowała się z pobytu stałego lub czasowego, z wnioskiem o wymeldowanie może wystąpić ten, kto jest właścicielem danego mieszkania czy domu.

Jeśli natomiast, dana osoba pomimo zameldowania nie mieszkała i nie mieszka nadal pod wskazanym adresem, wtedy ten kto posiada uprawnienie do danego lokalu może wystąpić z wnioskiem o uchylenie (anulowanie) niewłaściwego zameldowania.

Na podstawie wniosku urząd podejmie postępowanie administracyjne, które zakończone zostanie wydaniem odpowiedniej decyzji.

Wniosek o wymeldowanie lub uchylenie zameldowania (wymeldowania) możesz złożyć gdy:

  • posiadasz uprawnienie do domu lub mieszkania i wiesz, że osoba która z niego się wyprowadziła nadal jest w nim zameldowana - wtedy składasz wniosek o wymeldowanie;
  • lub pomimo zameldowania nigdy nie mieszkała pod Twoim adresem - wtedy składasz wniosek o uchylenie zameldowania;
  • w przypadku, gdy bezpodstawnie wymeldowano Cię z danego miejsca pobytu - wtedy składasz wniosek o uchylenie wymeldowania.

We wniosku podaj swoje dane teleadresowe, dane osoby, która ma być wymeldowana lub której meldunek ma zostać uchylony, a także możliwie jak najpełniej opisz, kiedy i w jakich okolicznościach ta osoba wyprowadziła się (lub wskaż z czego wynika bezprawność dokonanego zameldowania/wymeldowania). Jeśli znasz aktualny adres lub numer telefonu tej osoby nie zapomnij podać ich we wniosku. Pomoże to szybciej nawiązać kontakt z osobą, która ma zostać wymeldowana, co może przyspieszyć zakończenie sprawy.

Do wniosku załącz następujące dokumenty:

  • kserokopię dokumentów, które potwierdzają Twoje prawo do lokalu;
  • potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej w wysokości 10 zł za wydanie decyzji, możesz uiścić opłatę w sekretariacie pokój 104.;
  • pełnomocnictwo - w przypadku, gdy nie możesz osobiście brać udziału w prowadzonym postępowaniu administracyjnym i do reprezentowania siebie wyznaczasz pełnomocnika;
  • potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej w wysokości 17 zł za dokument potwierdzający udzielone przez Ciebie pełnomocnictwo (od pełnomocnictwa udzielnego przez Ciebie każdej wskazanej osobie). W przypadku, kiedy będzie to Twój ojciec, matka, brat, siostra, babcia, dziadek, mąż, lub żona, nie musisz za to płacić. Jeżeli przyjdzie inna osoba pełnomocnictwo kosztuje 17 zł.
           

Miejsce złożenia dokumentów

  • Urząd Gminy Władysławów, pokój nr 10.
  • przesłać pocztą.
         

Opłaty

  • opłata skarbowa 10 zł od decyzji administracyjnej;
  • opłata skarbowa 17 zł od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa (od pełnomocnictwa udzielonego przez Ciebie każdej osobie), gdy będzie reprezentował Cię pełnomocnik niebędący Twoją najbliższą rodziną.

Opłaty te możesz wnieść:

  • na konto Urzędu Gminy Władysławów, nr konta: 30 8530 0000 1000 0033 2000 0010;
  • gotówką - w sekretariacie pokój 104 .
       

Termin i sposób załatwienia

Po złożeniu wniosku, zostanie on sprawdzony. Jeśli nie będzie kompletny, skontaktujemy się z Tobą i wskażemy, co musisz uzupełnić.

Gdy Twój wniosek będzie już kompletny, przeprowadzone będzie szczegółowe postępowanie wyjaśniające. W trakcie tego postępowania m.in. zostaną przesłuchane jego strony tj. Ty - jako wnioskodawca oraz osoba, która ma być wymeldowana z Twojego mieszkania. Mogą być również przesłuchani świadkowie w celu potwierdzenia, że osoba, która ma być wymeldowana nie mieszka już pod danym adresem, a także przeprowadzone oględziny lokalu.

Wydanie decyzji administracyjnej następuje w terminie do 2 miesięcy od daty złożenia wymaganych dokumentów. W przypadku skomplikowanego postępowania termin może ulec przedłużeniu, o czym urząd zawiadomi Cię pisemnie.

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (tekst jedn.: Dz. U. z 2017 r., poz. 657 ze zm.),
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jedn.: Dz.U. z 2016 r. poz. 23 ze zm.).

Tryb odwoławczy

Jeżeli jesteś niezadowolony z wydanej decyzji, możesz się odwołać do Wojewody Wielkopolskiego za pośrednictwem Wójta Gminy Władysławów. Masz na to 14 dni.

Załączniki

WNIOSEK O WYMELDOWANIE (12.9kB) Zapisz dokument Pokaż dokument

Metadane

Źródło informacji:Anna Stasiak
Data utworzenia:(brak danych)
Wprowadził do systemu:Anna Stasiak
Data wprowadzenia:2017-10-18 12:23:02
Opublikował:Anna Stasiak
Data publikacji:2017-10-18 13:18:50
Ostatnia zmiana:2017-10-18 13:54:12
Ilość wyświetleń:96

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zamknij